Uppföljning Ipsosundersökningen

onsdag 13 november 2013 18:00, Östermalms föreningsråd Valhallavägen 148 115 24 Stockholm

18 september hölls en första workshop om Ipsos-undersökningen. Nu håller vi en andra omgång av denna workshop.

Framtiden är här och vi med den. “Hur ska Stockholm Djurgården Rotary Klubb arbeta med att förändra och förbättra sin verksamhet så att fler attraheras av vårt viktiga arbete”?

Workshopen leds av President Birgitta Enlund, Örjan Nilson, Helén Windarp och Hans Nordmark. Först kommer marknadsundersökningen presenteras därefter kommer gruppen delas in i små grupper för gruppdiskussioner.

Workshopen genomförs onsdagen den 13 november kl 18.00-20.00 i Östermalms Föreningsgård. Enklare förtäring finnes
Anmäl dig senast onsdagen den 6 november till aej@comhem.se

Enligt den senaste marknadsundersökningen uppfattas Rotary bland annat som den kavajklädda, hemliga herrklubben som intar en god lunch med påföljande konjak.
Rotary upplevs att ha allt mindre förtroende och legitimitet bland 30-40 åringar.
Inget kunde vara mera fel, det vet vi som är med och aktivt verkar för ideella initiativ och aktiviteter som gynnar arbetsrelaterade nätverk och möjligheter till nya relationer och affärer.

Hur vill du att Rotary skall utvecklas för att bibehålla och utveckla sin legitimitet och relevans både faktiskt och den bild omvärlden har av oss? Ett gediget förändringsarbete måste till och med utgångspunkt från marknadsundersökningen som kommer att presenteras under den aktuella kvällen kommer förslag till åtgärder att diskuteras. Målbilden är att börja staka ut vägen framåt för vår klubb.