Rotarys U-fond<br/><i>Kjell-Åke Åkesson</i>

fredag 18 oktober 2013 12:15-13:15, Eriksbergs Festvåningar Eriksbergsgatan 17A 11430 Stockholm

Engage Rotary, Change Lives, som översatts till ”Engagera Rotary, Förändra liv” är RI President Ron Burtons tema för Rotaryåret 2013-2014.

Ett effektivt sätt att engagera Rotarianer för att förändra liv är att med stöd från Rotarys U-fond (Svenska Rotarianers Fond för Internationellt Utvecklingsarbete) driva ett projekt enligt mottot ”Hjälp till självhjälp”.
Rotarys U-fond grundades år 1968. Således kan U-fonden i år fira 45 års verksamhet under mottot ”Hjälp till Självhjälp”. U-fonden har fördelat över 22 miljoner kronor i projektstöd och bidragit till Rotaryklubbarnas strävan att ge hjälp till självhjälp och därmed lindrat något av den nöd som råder i världen. Insatserna har endast varit möjliga genom den stora generositet som Sveriges Rotarianer visar.

Läs mer om U-fonden på www.rotary.se/u-fonden