Seminarium/workshop om Ipsos, en undersökning om Rotarys framtid

onsdag 18 september 2013 18:00-20:00, Östermalms föreningsråd Valhallavägen 148 115 24 Stockholm

Hur ska Stockholm Djurgården Rotary Klubb arbeta med att förändra och förbättra sin verksamhet så att fler attraheras av vårt viktiga arbete?

Anmäl dig senast 12/9 till marianne.svensen@skogsindustrierna.org.

Syftet med seminariet är att, som ett första steg och med hjälp av Ipsosundersökningen, skapa en probleminsikt hos oss i klubben kring Rotary och dess "marknadspositionering" och hur det påverkar Rotarys framtida möjligheter att agera och utvecklas. Med den insikten som grund skall vi sedan gå vidare och diskutera handlingsmöjligheter och vägval för klubben, distriktet och Rotary.

Troligtvis kommer vi bara att, vid det inplanerade seminariet, kunna inleda diskussionerna kring vägval och åtgärder. Denna process lär ta tid och behöva diskussion och förankring i flera steg och vid flera seminarier hos oss och i andra kretsar.