Brevduva, kurir, fax, email, facebook - vartåt är vi på väg?

fredag 16 september 2011 12:00-13:15, Eriksbergs Festvåningar Eriksbergsgatan 17A 11430 Stockholm
  • Hur ser dagens mångfacetterade marknad för telefon och elektronisk kommunikation ut?
  • Vad kan den göra för svenska organisationer och företag?
  • Vilka krav ställer det på oss användare?Vad/vem driver på utvecklingen?
Per Björklund, marknadschef och en av grundarna på Efftel AB - en utmanare på telemarknaden och en registrerad teleoperatör, verksam i Norden med bas i Stockholm - har arbetet inom telekom och riskkapital sedan 1991.
På fredag ger Per oss en aktuell orientering på en högaktuell och explosionsartatd utvecklingssnabb marknad som påverkar oss alla. Per reder ut begreppen kring appar, IT-telefoni, smartphones och videokonferenser.
Per är civilingenjör från KTH och MBA från Handelshögskolan. Han har  bland annat varit delägare i riskkapitalbolaget Startupfactory och drog igång IP-telefonibolaget Telia Light AB 1997 . Per sjunger i samma kör som Pia Wågberg! Så han kommer även att glädja oss vid RKs årsmöte! Då med sång! På fredag uttrycker han sin basstämma med ord.