Speldrottning och styrelseproffs<br><i>Meg Tivéus</i>

fredag 5 februari 2010 12:15-13:30, Eriksbergs Festvåningar Eriksbergsgatan 17A 11430 Stockholm

Meg Tivéus är ansedd som en synnerligen karismatisk ledare med ett ständigt fullspäckat schema, f.d. vd för Svenska Spel och utsedd till en av landets mäktigaste kvinnor.

Meg har varit vice vd på Posten och divisionschef inom Åhlens och Holmen. Förutom att hon är civilekonom från Handels har hon studier i psykologi, sociologi och medicin i sin kunskapsmassa.

Idag arbetar Meg Tivéus med många styrelseuppdrag bl.a Swedish Match, Cloetta Fazer, Billerud, Nordea Fonder och Boss. Hon är ordförande i Sprit och vinleverantörerna.
Hon är mycket engagerad i kulturfrågor och är sedan länge styrelseledamot i Svenskt Kulturarv och Romateatern.

Hennes ledarstil karakteriseras av fart, entusiasm och kraftfullhet. I sina föreläsningar talar Meg Tivéus om sin syn på ledarskap, hur en bra ledare idag bör agera och om kvinnligt ledarskap.