Morgondagens vuxna – MeWe-generation<br><i>Mats Lindgren</>

fredag 23 februari 2007 12:15-13:30, Eriksbergs Festvåningar Eriksbergsgatan 17A 11430 Stockholm

Morgondagens vuxna  MeWe-generation

Mats Lindgren

Mats Lindgren är en av författarna till böckerna MeWe samt Rekordgenerationen, och tillika vd för konsultföretaget Kairos Future AB.

Kairos Future har över ett decenniums erfarenhet av värderings- och generationsstudier. Undersökningen som ligger till grund för Rekordgeneratinen genomfördes 2004, som en uppföljare av en studie från 1999. Telia, Campus Roslagen, Läkemedelsindustriföreningen, Kommunal, Storstockholms Lokaltrafik och Stockholms Stad har medverkat.

Mats Lindgren är grundare och koncernchef och ansvarar för många av våra större kunskapsprojekt. Han arbetar också med större kundprojekt och är en flitigt anlitad föreläsare som hållit långt över tusen föreläsningar i olika sammanhang sedan mitten av 1980-talet då han började arbeta som forskare och konsult med framtidsstudier, lednings- och strategifrågor. Redan 1985 skrev han sin första bok om IT, företag och samhälle och sedan dess har det blivit ytterligare dryga dussinet böcker på olika teman.

Mats har en doktorsgrad i Business Adminstration från Henley Management College/Brunel University i England och mastersexamina i teknisk fysik från KTH och human services från USA. Doktorsavhandlingen handlade om strategirelaterade framgångsfaktorer i turbulenta affärsmiljöer och baserades på en internationell undersökning. Mats är också certifierad managementkonsult och styrelseledamot i SMK, managementkonsulternas branschorganisation.

Han är gift med Christina, har två barn, Andreas och Jacob, och är bosatt i Uttran söder om Stockholm.

Kairos Future är ett internationellt forsknings- och konsultföretag som hjälper företag att förstå och forma framtiden. Med ett unikt helhetserbjudande inom framtidanalys, strategi och förändring är bolaget den ledande aktören i Europa inom sin nisch.