Misshandlade kvinnor<br><i>Marianne Herz, Föreståndare för Kvinnojouren Annfrid</i>

fredag 29 september 2006 12:15-13:30, Eriksbergs Festvåningar Eriksbergsgatan 17A 11430 Stockholm

Marianne Herz, Föreståndare för Kvinnojouren Annfrid i Södertälje berättar om misshandlade kvinnors situation.

Bor:
i eget hus i Järna
Arbetar:
för Brottsofferjouren och Kvinnojouren i Södertälje, Salem och Nykvarn
Har familj:
som består av fyra barn och ett barnbarn
Har stuerat:
på lärarhögskolan och socionomhögskolan med påbyggnadskurser
Har arbetat:
som lärare, socialsekreterare och utredare
Tycker om:
att resa, äta god mat, gott vin, natur och svampplockning

Kvinnojouren Annfrid:
  • tillhör den ideella, religiöst och politiskt obundna föreningen Brottsofferjouren - Kvinnojouren i Södertälje, Salem och Nykvarn, där även tjejjouren Juventas systrar ingår.
  • är medlemmar i SKR, Sveriges Kvinnojourers Riksförbund.
  • arbetar för att motverka mäns våld mot kvinnor och deras barn genom att sprida kunskap om våldet och dess konsekvenser.
  • arbetar för att kvinnor och barn som blivit utsatta för våld och övergrepp ska bli väl omhändertagna, bli sedda och få bästa möjliga stöd och hjälp.