Many to many marketing - att se världen genom nätverksglasögon<br><i>Evert Gummesson</i>

fredag 10 mars 2006 12:15-13:30, Eriksbergs Festvåningar Eriksbergsgatan 17A 11430 Stockholm
Evert Gummesson, professor i företagsekonomi vid Stockholms universitet Evert har i flera år varit professor i företagsekonomi vid Stockholms Universitet. Han är en etablerad författare och anlitas ofta som föredragshållare i svenska och internationella sammanhang. Han kan betraktas som en av pionjärerna i tjänste- och relationsmarknadsföring och tilldelades ’The Year 2000 Award for Leadership in The Service Field’ av AMA (American Marketing Association). Samtidigt har han intresserat sig för metodfrågor inom företagsekonomisk forskning och bland annat publicerat boken Qualitative Methods in Management Research. Vad följer i kölvattnet av relationsmarknadsföringen, CRM och one-to-one? Och varför har dessa ansatser inte alltid blivit så framgångsrika i praktiken som man hoppats på? I sin nya bok bygger Gummesson vidare på erfarenheter från marknadsföringens praktik och teori, och ställer one-to-one marketing mot many-to-many marketing. Det senare är ett marknadsföringsbegrepp för dagens nätverksekonomi. Vår förståelse för nätverk i marknadsföringen är bara i begynnelsen. Författaren uppmanar läsaren att ta på sig ”nätverksglasögonen”. Om du vill veta mer om Evert har han en egen hemsida på Stockholms Universitet; www.fek.su.se/home/eg/