Hållbar Livsstil<br/><i>Gunilla Östberg</i>

fredag 29 oktober 2021 11:45-13:00, Odd Fellow-huset Västra Trädgårdsgatan 11 A 111 53 Stockholm
Gunilla ÖstbergHållbar livsstil. Vad innebär det för oss som privatpersoner? Hur kan jag som individ vara med och bidra till en omställning i samhället som driver på en långsiktigt hållbar utveckling? Tips och konkreta handlingar utlovas. Men också insikter i hur allt hänger ihop; klimatförändringar, biologisk mångfald, politisk stabilitet, hälsa och välfärd.

I samband med att vår Rotaryklubb bildade en Miljökommitté genomfördes en noggrann undersökning bland klubbens medlemmar om vad klubben vill uppnå med Miljökommittén. Undersökningen visade tydligt att våra medlemmar vill engagera sig i Biologisk mångfald och ytterligare information om en hållbar livsstil.