Zoom-möte: Centrum för Näringslivshistoria<br/><i>Anders Sjöman<i/>

fredag 14 januari 2022 11:45-13:00, Odd Fellow-huset Västra Trädgårdsgatan 11 A 111 53 Stockholm
Anders Sjöman, kommunikationschef Centrum för Näringslivshistoria Pga nya restriktioner from 12/1 hålls lunchmötena enbart som Zoom-möten under januari.

Anders Sjöman är vice VD och uppdrags- och kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria.

Centrum för Näringslivshistoria grundades 1974 under namnet Föreningen Stockholms Företagsminnen. Från första dag sattes syftet till att bevara och berätta näringslivets historia. Det är samma syfte som driver verksamheten idag.

1974 gick Stockholms Handelskammare och Stockholms Stad, via Stadsarkivet, samman för att rädda företagsminnen i Stockholm från att förstöras. Det offentliga och det privata bildade en förening som fick i uppdrag att både bevara och berätta företagens historia. Många av de företag, vars historiska arkiv man förvaltade, hade verksamhet över hela världen. 2006 bytte därför Föreningen Stockholms Företagsminnen namn till Centrum för Näringslivshistoria.

Foto: Linus Sundahl-Djerf