Afrikas ekonomi och politik<br/><i>Peter Stein</i> <br/>ZOOM-möte

fredag 28 augusti 2020 11:45-13:00, Odd Fellows Västra Trädgårdsgatan 11 A 11153 Stockholm
Peter Stein tog examen från Handelshögskolan 1976 och gjorde doktorandstudier vid Handelshögskolan och Stockholms Universitet. Han undervisade i tillämpad mikroekonomi vid Handelshögskolan och har sedan 2013 undervisat i Economics of Africa vid KTH. 1991 blev han VD för Stein Brothers AB i Sverige. Peter är en hyllad expert på ekonomierna i Afrika söder om Sahara och har varit konsult för ett antal stora Blue-Chip-företag i Sverige, till OECD och Internationella handelskammaren samt för tre svenska regeringskommissioner. Han är ofta kommentator i svenska och internationella medier. Peter är medlem i Tel Aviv University Board of Governors, medlem i The Mont Pelerin Society och har tilldelats Paul Harris Fellow av Rotary International.