Zoom-möte: Från ekonomi till djur och natur<br/><i>Anders Andersson</i>

fredag 20 november 2020 11:45-13:00, Zoom-möte
Anders AnderssonVälkände ekonomijournalisten Anders Andersson, som nu blivit naturfotograf, visar bilder och berättar om sina möten med isbjörnar, brunbjörnar, kungspingviner och lejon.

Anders Andersson gick ut Journalisthögskolan 1969 och var därefter medarbetare på tidningen Expressen 1969-90, varav som redaktör för bilagan Pengarna & livet från 1985. År 1990 blev han chefredaktör och förlagschef på Privata Affärer. 2008 startade han tidningen Driva Eget, en tidning för småföretagare som han ägt ensam.

Anders Andersson arbetar numera som föredragshållare och frilansjournalist och skriver då inte enbart om småföretagarfrågor och om privatekonomi. Han gör också bildreportage från sina resor - senast om Svalbard och Sydgeorgien vid Antarktis. Hos bl a Rotaryklubbar och pensionärsföreningar har Anders Andersson också berättat om sina fotoresor och hur han tänker som fotograf.

En stor del av Anders tid går nu också åt till ideelt arbete, och han sitter bland annat i styrelserna för Hand in Hand och Råd och Rön.