IPCC Klimatrapport om 1,5- och 2-gradersmålet<br/><i>Caroline Westblom, SNF</i>

fredag 20 september 2019 11:45-13:00, Odd Fellows Västra Trädgårdsgatan 11 A 11153 Stockholm
Caroline Westblom, NaturskyddsföreningenCaroline Westblom är klimatsakkunnig på Naturskyddsföreningens rikskansli i Stockholm, tidigare policyutvecklare inom EUs klimatpolitik i Bryssel i nätverket Climate Action Network Europe. Caroline är utbildad naturgeograf med inriktning ekosystemvetenskap vid Lunds Universitet.

Caroline Westblom går igenom det senaste inom forskningen (IPCCs senaste rapport men även ytterligare studier som kommit sedan dess), vi djupdyker i ett par exempel på klimateffekter som vi fått bevittna de senaste månaderna och diskuterar hur de hänger ihop (till exempel orkanen Dorian i Bahamas, bränderna i Sibirien i somras) och avslutar med att diskutera: Vad sjutton gör vi nu?