Glöggvandring<br/><i>Henrik Waldenström</i>

lördag 2 december 2017 10:00-13:00, "Visit Djurgården" på Djurgårdssidan vid Djurgårdsbron
Oavsett om det regnar eller snöar, om solen skiner eller inte, om det är kallt eller varmt – lördagen den 2 december äger årets glöggvandring rum. Promenaden börjar klockan 10.00 vid Djurgårdens informationscentrum ”Visit Djurgården” – strax efter Djurgårdsbron till höger om man kommer från Strandvägen.

Denna gång är det till vår stora glädje åter Henrik Waldenström som leder oss runt i skog och mark. För er som inte känner Henrik kan vi tala om att han är initiativtagare till att Djurgården-Haga-Ulriksdal med omgivningar blev världens första nationalstadspark 1995 officiellt kallad Kungliga nationalstadsparken (eller Ekoparken). Dessutom är Henrik en lysande ornitolog och Stockholmsguide! Henrik kommer att från januari åter bli medlem i vår klubb!

Vi promenerar i knappt två timmar innan vi samlas hemma hos mig där det serveras glögg, pepparkaka – men även kaffe/the och smörgås. För att täcka kostnaderna för detta lägger du 50 kr / person på plats.

Ta gärna med dig din bättre hälft eller en god vän. Anmälan dig via mail senast den 30 november till Urs Göbel.

Hjärtligt välkommen!