Ska vårt daghem i Bharatpur kunna öppnas i höst?<br/><i>Carin Östergren</i>

fredag 26 februari 2016 12:15-13:30, Eriksbergs Festvåning, Eriksbergsgatan 17A, 114 30 Stockholm
Att vara Rotarian är att ge av sin kunskap, sin kraft och sin tid – samt om möjligt bidrag.
Våren 2015 gjorde vi i klubben en förstudie som resulterade i ett beslut i höstas att försöka starta ett daghem för minst 20 barn i Bharatpur, Nepal. Om du inte deltog i lunchen där Carin Östergren berättade om Nepal och stiftelsen rise-up, bör du definitivt komma nu. Men även ni som hört Carin: det är oerhört angeläget att vi alla i klubben har gedigen kunskap om vad klubben har beslutat driva för projekt – och hur långt vi kommit!
Kom därför mangrant denna fredag så att du kan hjälpa till att informera om vår verksamhet samt vet vad en del av våra (dina!) pengar går till!
Förbered dig gärna genom att gå in på www.rise-up.se och läs mera om stiftelsen. Det tar bara 10 minuter. Rise-up kommer att hjälpa oss och är en samarbetspartner – men vårt projekt kommer givetvis att drivas som ett Rotaryprojket i samarbete med Rotayklubben i Bharatpur – och även Stockholm International Rotary klubb!